Followers :

zaidharis

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"Jangan menilai seni dengan kaki, nilai dengan mata hati"

SIAL : ep1 (intro)

Haikal!!!....
Pandangan aku kelam, hanya jeritan Aisyah yang kedengaran.

2 Febuari 2000
11:56 pagi
"Awak dah bangun belum? Saya dah nak naik bus dah ni." Suara halus Sofia kedengaran di telefon, aku yang mamai hanya mampu menjawab "Ye sayang, abang dah nak gerak dah ni" . Apa yang aku merepek pon aku tak tahu, entah bila aku panggil dia sayang. Lepas jawab talifon tu pun aku masih sempat peluk bantal, tarik selimut lagi. Berat sangat mata ni nak buka luas-luas.

Huargh..aku masih mengantuk lagi, gara-gara tidur lambat, aku terlupa aku ada janji dengan  Sofia nak jalan-jalan dekat Bukit Jambul dan tengok wayang. Dengan langkah malas aku pergi tandas gosok gigi, cuci muka dan mandi, sejuk gila.

Dah tahu lambat, aku bersiap lagi lambat, lebih kurang pukul 1 petang baru aku keluar dari rumah. Penat nak pujuk umi, senyum kambing, semata-mata nak duit belanja Rm 30 ringgit dengan alasan nak tengok wayang dengan kawan-kawan, padahal 'dating', hehe, maaf ye umi, Haikal saaayang umi.

Muka sekupang, senyum kena panjang, baru dia tak marah.
"Ehem! Cik Sofie, lama menunggu? Sorry, pagi tadi teman umi pegi pasar, dia nak beli ayam dengan ikan" tipu aku dekat awek sesekolah dengan aku ni.
"Huh, awak ni reti tengok jam ke tak? Janji pukul 2 kan? Ni dah nak dekat pukul 3 dah, awak ingat saya ada masa nak tunggu awak dekat sini? "
"Awak comel sangat bila berleter, dah, jom! ", itu je yang mampu aku jawab, sebagai padah yang aku dapat, sudah tentu cubit dari cik sofie dekat lengan jantan aku. Tapi secara jujur, memang dia manis sangat waktu tu, aku cuma terlupa nak puji je.

"So cik sofie, awak nak tengok cerita apa?"
"Nak tengok cerita jepun, akukechiwa" aik, melawak pulak dia?
"Alolo, merajuk lagi ye? kan saya dah belanja ayam KFC tadi, dua ketul tau, siap dengan kentang putaq lagi. "
"Hey, tak ikhlas, tak suka"
"Saya suka"
"Hum, yela, suka buat saya marah kan?"
"Tak, suka menyakat la, haih~"
"Couple seat boleh?"
"Ha? Kenapa?"
"Awak tu gemok!"
"Mengorat saya ye? hehe"
"Perasan"

No comments: